ONLINE TRAINING “VAN CONVERSATIE NAAR CONVERSIE”

Van Conversatie Naar Conversie – in 5 stappen naar meer klanten en meer omzet

Heeft jouw retail business tegenvallende resultaten zoals een daling in traffic en lagere omzetten? En kun je niet verklaren waar dat aan ligt? Of kun je het wel verklaren en is een van die redenen het corona virus wat de halve wereld plat legt?

Hoe zag je business eruit voor de uitbraak van het corona virus? Wat speelde er toen?

Was de winkelstraat moeilijk bereikbaar? Of staakte het OV? Was het te warm of te koud weer?

Al deze genoemde voorbeelden zijn zaken waar je geen invloed op uit kunt oefenen.

Weet dat je niet de enige retailer bent die deze problemen ervaart. Veel retailers hebben een daling in traffic en dus de omzet. Ook al voordat corona uitbrak.

De oproep van de regering om nog langer thuis te blijven zorgt ervoor dat de omzetten uitblijven.

Als je winkel nog open is doe je er al het mogelijke aan om omzet te genereren. En als je winkel nu verplicht gesloten is ben je waarschijnlijk al manieren en methodes aan het bedenken hoe je na de “intelligente lockdown” de draad weer kunt oppakken zodat je je omzet weer minimaal op het niveau krijgt van voor het corona tijdperk.

VERANDERD KOOPGEDRAG

Klanten aantrekken en je omzet verhogen zijn namelijk zaken die je wel kunt beïnvloeden.

Het coronavirus heeft ons koopgedrag veranderd en dat verandert nog steeds. Doordat consumenten contact vermeden hebben zijn ze vaker uitgeweken naar het internet. Voor een deel van de consumenten zal de stap naar de online winkel uitlopen op een positieve ervaring. Dat deel zal vaker online gaan winkelen. Hoe kun je ervoor zorgen dat je na de crisis dat deel consumenten en nieuwe consumenten naar je stenen winkel trekt en behoudt? Want de behoefte aan contact en interactie met mensen zal des te groter zijn als de corona crisis voorbij is.

Dit is het moment om na te denken hoe dingen en processen anders kunnen. En terwijl het personeel thuis zit kunnen ze van de nood een deugd maken. Ze kunnen zich al voorbereiden op een nieuwe aanpak d.m.v. het volgen van een online training hoe ze na de crisis van kijkers nog meer kopers maken. Zodat wanneer de winkels weer geopend zijn ze met nog meer energie, passie en ideeën aan de slag kunnen. Op die manier blijven ze betrokken bij de winkel en de toekomst daarvan. Je medewerkers kunnen het verschil maken!

Jezelf en je teamleden blijven ontwikkelen in tijden van crisis. Dat is nu heel belangrijk. Blijf zichtbaar in deze bijzondere tijden en blijf investeren in je teamleden. Zij zullen dit enorm waarderen. Dit is het moment om niet bij de pakken neer te gaan zitten maar om creatief en ondernemend te blijven. Bijzondere situaties vragen om bijzondere strategieën. Investeren in de ontwikkeling van je team blijft altijd een van de meest belangrijke strategieën. In goede en minder goede tijden. Laten we samen het verschil maken en gaan voor een positieve mindset! Deze online training helpt daarbij.

INVESTEREN IN GROEI

Hoe kun je als retailer NU het verschil maken om ook succesvol te zijn als je winkel weer open is? Je kunt het verschil maken door te blijven investeren in groei. Groei van je personeel. Want investeren in groei van je personeel leidt tot groei in omzet. Nu veel verkoopmedewerkers thuis zitten kunnen ze bijvoorbeeld een online verkooptraining volgen zodat wanneer de winkels weer geopend zijn ze met nog meer energie, passie en ideeën aan de slag kunnen. Op die manier blijven ze betrokken bij de winkel en de toekomst daarvan. Je medewerkers kunnen het verschil maken!

Ben je een lokale retailer? Een trend die voorspeld is, ziet een stijging aankomen in het kopen bij de lokale retailers om hen door deze lastige tijd heen te helpen. Hoe kun je er nu al voor zorgen dat er geen enkele klant meer de winkel verlaat zonder aankoop? En dat laatste geldt voor alle retailers.

Deze wereldwijde gezondheidscrisis betekent een verandering in consumentengedrag zowel voor de korte als de lange termijn. Voor retailers is het van belang dit te blijven volgen. Deze veranderingen dagen retailers uit om op nieuwe klantbehoeften in te spelen met producten, services, diensten of kanalen. De crisis biedt kansen voor nieuwe innovaties en inkomstenstromen, met name op het gebied van e-commerce en digital. Retailers die zich het best weten te vormen naar het ‘nieuwe normaal’ kunnen sterker uit de strijd komen en zijn de winnaars van morgen.

De trainingen worden ontwikkeld en gegeven door mij, Jacqueline Klappe. Ik heb meer dan 32 jaar retail ervaring. Als verkoopster, bedrijfsleider, accountmanager, training manager en coach.

WIE BEN IK?

Als dochter van een ondernemersgezin ben ik geboren en getogen in de horeca. Elk vrij moment heb ik de armen uit de mouwen gestoken. In de bediening, de keuken, de huishouding en zelfs de receptie. Al op jonge leeftijd sprak ik mijn talen goed en kon ik met veel verschillende mensen een praatje maken. Tijdens de middelbare school ging ik, naast mijn werkzaamheden bij mijn ouders, aan de slag bij V&D als weekendhulp. Na een jaar kon ik een parttimebaan krijgen bij een parfumerie. Daar is mijn liefde voor retail en luxegoederen verder aangewakkerd. Het contact met klanten en hun verwachtingen iedere dag kunnen overtreffen was mijn hoogste doel.

In de 16 jaar dat ik als training manager heb gewerkt bezocht ik, naast het training geven, ook al onze winkels om te zien hoe alles wat ze geleerd hadden in de praktijk werd gebracht. Ik hielp altijd graag mee tijdens die bezoeken. Ten eerste omdat ik graag contact heb met klanten en ten tweede om te laten zien hoe je de theorie in de praktijk kunt toepassen. Achteraf hoorde ik altijd van het hoofdkantoor dat ze in het systeem konden zien in welke winkel ik op dat moment was geweest omdat de conversie en de omzet dan stegen.

Ik gun jou als retailer, manager en/of verkoopmedewerker diezelfde stijging in conversie en omzet. Want als je elke dag je omzet doelstelling behaalt, is je team ook gemotiveerd. En een gemotiveerd team werkt aanstekelijk op consumenten die binnen komen. En zo is de cirkel rond.

TESTIMONIALS

Wat een super fijn opgezette online training!
Jacqueline heeft een ontzettende prettige stem waardoor de informatie super goed binnenkomt en je vanaf minuut 1 helemaal in de training zit. 
De combinatie van het werkboek en de online modules werken erg fijn en zijn goed op elkaar afgestemd. 

In de online training worden er goede voorbeelden gegeven zodat je ook daar mee aan de slag kunt gaan wanneer er iets niet duidelijk helemaal duidelijk is. 

Het was erg fijn om deze training in de Corona tijd te volgen, de winkel en workshop ruimte zijn bij ons natuurlijk gesloten maar door alles na te lopen kan ik de meiden op de klantenservice hierin straks veel beter handvatten geven om een beter verkoopgesprek te starten. Door de voorbeelden van Jacqueline heb ik geleerd dat sommige meiden misschien een verkoopgesprek lastig kunnen ervaren maar door de training hebben we straks een duidelijk plan. 

De duidelijke voorbeelden van de KPI’s waren ook erg fijn en hier kan ik echt verder mee en onze KPI’s uitbreiden. 

Vooral het stukje om de klant anders te benaderen en de tijd geven om alle indrukken op te nemen in de winkel vond ik erg goed en hiervan heb ik veel kunnen leren, en dit kunnen de meiden straks ook in de winkel en workshop meenemen. Het verkoop gesprek kunnen de meiden ook weer online erg goed meenemen wanneer zij online een gesprek hebben met een klant. – Chantal, Manager Klantenservice bij Creative Cosmetics


➨ Wil je meer kopende klanten?

➨ Wil je de klanten die naar het internet zijn uitgeweken weer naar je stenen winkel trekken en behouden?

➨ Wil je goed ingespeeld zijn op het veranderde consumentengedrag na de crisis?

➨ Wil je hogere bonbedragen en meer omzet?

➨ Wil je een gemotiveerd team als de winkel weer opengaat?

➨ Wil je terugkerende klanten?

➨ Wil je weer winst maken met je winkel?

➨ Wil je dat je klant niet de winkel uitloopt om het vervolgens online te gaan kopen?

Als je op al deze vragen JA kunt antwoorden meld je dan aan voor de online training.

WAT KRIJG JE?

Een inzicht in de meest belangrijke KPI’s en hoe je die kunt beïnvloeden

Dit is slechts een voorbeeld van KPI’s. Iedere winkel heeft uiteraard zijn eigen cijfers.

Hoe je in een paar stappen al je gedrag kunt veranderen en daardoor meer klanten en dus meer omzet binnenhaalt en binnenhoudt.

INTERACTIEF EN VIRTUEEL MET JE BUSINESS BEZIG ZIJN

In je eigen tijd en op je eigen tempo kun je de online verkooptraining volgen. Zowel op je smartphone als op je tablet en laptop. Het werkboek wat er bijgeleverd wordt kun je eventueel printen. Echter, het is een invulbare pdf dus je hoeft het milieu niet te overbelasten.


De investering voor deze training is € 149,00 exclusief btw. Omdat de training je precies leert hoe je van een kijker een koper maakt, weet ik zeker dat die investering al snel weer is terugverdiend door deelnemers. Meld je aan via onderstaande knop.

TESTIMONIALS

“De training was zeer nuttig voor mij omdat het was gericht op het definiëren van wie we zijn als bedrijf en welke KPI’s belangrijk voor ons zijn, hoe je conversie kunt verhogen om de andere KPI’s ook te laten groeien.”  – Grant, Store Manager Napapijri


“Fantastische en zeer bruikbare training, vooral om nieuwe manieren te ontdekken om klanten te benaderen en te converteren naar kopende klanten” – Aldin, Store Manager Napapijri


“Verfrissend en toepasbaar in de meest brede zin. Vanuit een projectleidersrol heb ik een training gevolgd bij Jacqueline Klappe. Meerwaarde leveren aan de klant door in te spelen op zijn/haar wensen door uitstekend naar hem/ haar te luisteren. Dat is een open deur… de praktijkvoorbeelden in de training zorgen voor de juiste mindset.” – Lidwien Vermeulen, projectsbyLIVE


HOE KAN IK DE TRAINING TOEPASSEN IN DE PRAKTIJK?

“Jacqueline is een vakvrouw pur sang! Met passie voor het vak weet zij iedereen te enthousiasmeren. Alles wat zij mij heeft geleerd gebruik ik nog steeds in de praktijk en hiervoor ben ik haar tot op de dag van vandaag nog dankbaar” – Lisette Dirksen, Store Manager bij Swarovski Utrecht

“Passie voor het vak staat centraal bij Jacqueline. In alles wat ze doet, staat de passie en focus voor het merk centraal. Classroom trainingen worden uitgevoerd met live-voorbeelden, en bij een 1:1 training in de store, komt het enthousiasme naar voren. Bij de dagomzet valt direct te herleiden als Jacqueline een dagje in de winkel is geweest. Geen lagere omzet doordat de medewerker bezig was met training ipv met de consument, maar juist een stijging in sales door de directe coaching, en daarmee de extra aandacht voor de consument.”- Serge Zeeman, Team Leader Customer Fulfillment bij Mondo Minerals/Elements

“Als je nu echt eens professioneel vakvrouwschap wil ervaren in retail en hoe je een beter consument benadering kan realiseren binnen je organisatie dan zou ik echt eens contact opnemen met Jacqueline” – Luc Steenvoorden, Head of Logistics bij Siebel Juweliers