Wist je dat 91% van alle aankopen in een stenen winkel plaatsvindt?

Geplaatst op door in de categorie Blog

Waarom stenen winkels winnen

Wist je dat 91% van alle aankopen in de stenen winkel plaatsvindt? Bron: “Waarom stenen winkels winnen” van Hans van Tellingen

Ik kwam op de pagina van Emerce een advertorial tegen van dit boek. Er werd niet veel heel gelaten van de heer van Tellingen met zijn onderzoek en boek waar 18 retail experts en auteurs aan hebben meegewerkt.

Ik vind het interessant genoeg in ieder geval om het te kopen omdat ik ook geloof in de toekomst van de stenen winkel. Er dient alleen wel het een en ander te veranderen in de mindset van de traditionele retailer. Want doorgaan op dezelfde voet zoals vroeger gaat niet.

Wat moet er dan veranderd worden? Bijvoorbeeld medewerkers aannemen of bestaande medewerkers trainen die een groot gevoel voor hospitality hebben. Consumenten benaderen en behandelen alsof ze in een 3 Michelin sterren restaurant binnen komen om daar als echte gast in de watten gelegd te worden.

Welkom heten, jas en tassen aannemen, koffie, thee of bubbels aanbieden met een hapje. Daarin denk ik niet anders dan 30 jaar geleden toen dit ook maar zelden voorkwam. Maar ik ben geboren en getogen in de horeca dus het zit in mijn genen en heb dit gastheerschap altijd “verkondigd” in de winkels waar ik gewerkt heb en tijdens de trainingen die ik gaf.

Het is heel simpel. Behandel de consument/gast zoals je zelf behandeld wilt worden. En het aanbieden van een drankje zorgt ervoor dat de consument langer in de winkel blijft en meer gaat spenderen. En een terugkerende klant wordt. Waardoor je als winkel je bestaansrecht behoudt.

Terug naar het overzicht