Hoe ziet de stenen winkel er na de coronacrisis uit?

Geplaatst op door in de categorie Blog

En wat kun je nu al doen om het verschil te maken?

Allereerst hoop ik dat alles goed met jou en je naasten gaat. De gezondheid en veiligheid van jezelf en je familie gaan voor alles.

Vanaf maandag 11 mei is een versoepeling van de maatregelen aangekondigd waarin werd benadrukt om drukte te vermijden, zoveel mogelijk thuis te werken, anderhalve meter afstand te blijven houden en de belangrijke hygiëneregels in acht te houden.

Hoe ga jij daarmee om?
Veel winkels breken nog steeds hun hoofd over hoe ze dat dan in de praktijk moeten brengen. Er zijn winkels die met een gastvrouw of gastheer aan de deur werken die een binnenkomende klant begeleidt naar een verkoopmedewerker bijvoorbeeld. Als je een kleinere winkel hebt met minder personeel zal dat niet altijd lukken. 

Hoe dan ook, de anderhalve meter samenleving heeft een enorme impact op de winkelprestaties. Volgens het CBS laat de koopbereidheid een lichte stijging zien. Dat houdt in dat consumenten over de financiële situatie van de afgelopen twaalf maanden positiever zijn. Dat klinkt hoopvol.

Op welke KPI’s (Kritieke Prestatie Indicators) kun je je dan nu het beste focussen? En is je team daar goed op voorbereid? Het vergt een andere aanpak dan voor de uitbraak van corona. Het coronavirus heeft ons koopgedrag veranderd en dat verandert nog steeds. Doordat consumenten contact vermeden hebben zijn ze vaker uitgeweken naar het internet. Voor een deel van de consumenten zal de stap naar de online winkel zijn uitgelopen op een positieve ervaring. Dat deel zal vaker online gaan winkelen. Hoe kun je ervoor zorgen dat je NU dat deel consumenten en nieuwe consumenten naar je stenen winkel trekt en behoudt? Want de behoefte aan contact en interactie met mensen is momenteel erg groot nu we weer meer mogen.

Jij en je medewerkers kunnen het verschil maken. Hoe dan? Je kunt het verschil maken door te blijven investeren in groei. Groei van jezelf en je personeel. Want investeren in groei van je personeel leidt tot groei in omzet.

Ik heb een training ontwikkeld die je helpt na te denken over welke KPI’s belangrijk zijn voor je winkel en hoe je die kunt beïnvloeden zodat je als retailer echt het verschil kunt maken en je omzet naar een hoger plan kunt tillen of in ieder geval weer uitkomt op het niveau van voor de crisis. Het is een online training met video’s en een werkboek waarin een stappenplan gemaakt wordt en je gaat werken naar een nieuwe manier van klantbenadering en klantbeleving in deze tijd en vooral ook na de coronacrisis.

Bijzondere situaties vragen om bijzondere strategieën. Investeren in de ontwikkeling van je team blijft altijd een van de meest belangrijke strategieën. En omdat het nu een bijzondere situatie is bied ik deze online training tot 1 juni 2020 aan voor €99,- p.p. in plaats van €149,- p.p. Vanaf 10 personen geldt een ander gereduceerd tarief. Prijzen zijn exclusief btw.

Wat de training je gaat opleveren is o.a. gemotiveerde en betrokken medewerkers alsook een beter inzicht in welke KPI’s nu belangrijk zijn, hoe je die kunt beïnvloeden en hoe je een maximale omzet in deze crisis situatie kunt behalen. 

Ik gun jou als retailer, manager en/of verkoopmedewerker een maximale stijging in conversie en omzet. Want als je elke dag je omzet doelstelling behaalt, is je team ook gemotiveerd. En een gemotiveerd team werkt aanstekelijk op consumenten die binnen komen. VIA DEZE LINK lees je meer hoe het werkt, wie de training al gevolgd heeft en hoe je jezelf en je team hiervoor kunt aanmelden. 


Tags

Terug naar het overzicht