Hart onder de riem

Geplaatst op door in de categorie Blog

Hoe maak je er het beste van als retailer in deze uitdagende periode?

Lieve volgers,

Ik hoop dat alles goed met jou en je naasten gaat. Het is een bijzondere tijd nu Nederland en België “op slot” zitten. Hoe lang nog voordat er een lockdown komt zoals in Frankrijk, Spanje en Italië? Als je een winkel hebt of in een winkel werkt word je op dit moment minder hard getroffen dan bijvoorbeeld de horeca. Maar de kans zit er in dat ook non food retail zijn deuren moet sluiten. Hoe ga je daar mee om? Het is iets wat je niet zelf kunt beïnvloeden namelijk. Ik ben altijd heel oplossingsgericht en denk liever aan zaken die je wel kunt beïnvloeden. Misschien zit je hoofd momenteel zo vol en ben je zo ongerust over de toekomst dat je daar niet aan kunt denken op dit moment. Ik wil graag met je meedenken.

Zo denk ik dat indien je een klantenbestand hebt maar nog nooit een nieuwsbrief hebt gestuurd het nu het moment is om je klanten te blijven betrekken bij de nieuwe regelgeving, openingstijden, nieuwe werkwijze etc. En heb je een stenen winkel maar nog geen webshop dan zijn dat zaken die nu opgepakt kunnen worden. Het installeren van een webshop kun je uitbesteden maar ook redelijk eenvoudig zelf installeren. Je kunt bijvoorbeeld een community in Facebook opzetten rondom jouw bedrijf om nog meer trouwe fans te creëren. Zoals je ziet zijn deze paar tips allemaal online geïnspireerd. Veel mensen werken thuis en hebben meer tijd omdat ze bijvoorbeeld niet in de file staan om maar een voorbeeld te noemen en ook niet naar de sportschool kunnen. Ook zijn er veel mensen die tussendoor even de media en hun mail checken. Hoe fijn zou het zijn als daar af en toe een bericht van jou, als retailer tussen staat. Want als jij het nu niet doet, dan doet je collega-concurrent het.

Ik ga zelf iets doen wat ik nog niet eerder heb gedaan en dat is het aanbieden van een half uur gratis coaching voor jou. Heb je vragen over bijvoorbeeld:

– Hoe houd ik contact met mijn klanten?
– Hoe haal ik het beste uit mijzelf en mijn klanten?
– Hoe verkoop ik winkeldochters omdat er geen goederen geleverd worden of vertraging hebben in de levering?
– Hoe kan ik mijn huidige klantenbestand converteren in email marketing?
– Hoe maak ik een nieuwsbrief?
– Hoe zet ik een community op met social media?
– Hoe coach ik mijn team om gemotiveerd te blijven?
En je hebt waarschijnlijk nog veel meer vragen die je bezighouden.

Wil je daar graag met mij over sparren dan wil ik je van harte uitnodigen om een afspraak in te plannen voor de gratis half uur coaching. Ik ben gewend om heel veel waarde al te delen in het laatste jaar en juist in deze tijd waar we elkaar had nodig hebben wil ik deze service er graag aan toevoegen. Je mag me bellen op +31642247201, of een mail sturen naar info@jacquelineklappe.com en je kunt heel gemakkelijk een afspraak inplannen via deze link https://www.facebook.com/jacquelineklappe180368/appointments/?tab=CALENDAR
Succes de aankomende periode en wie weet spreken we elkaar binnenkort.

Terug naar het overzicht