Black Friday & Cyber Monday

Geplaatst op door in de categorie Blog

5 tips

Vrijdag 29 november is het Black Friday. Ben je goed voorbereid?

Wanneer je weet dat 64% van de aankopen die tijdens Black Friday en Cyber Monday worden gedaan, als kerstcadeau dienen, is het belangrijk om je aanbod te personaliseren en je potentiƫle consumenten te bieden waar ze naar op zoek zijn.

5 tips om te zorgen dat je het maximale uit deze twee piekdagen haalt.

#1: Begin op tijd. NU dus. Laat je consumenten weten dat de klantbeleving en ervaring nog beter is dan vorig jaar.

#2: Bereid je verkoopmedewerkers voor op een nog groter volume aan consumenten dan vorig jaar.

#3: Train je verkoopmedewerkers hoe te multitasken. M.a.w. hoe ze meerdere consumenten tegelijkertijd kunnen helpen zodat je conversie gelijk blijft of zelfs stijgt.

#4: Bereid cross-selling producten voor want juist nu willen de consumenten meerdere stuks kopen omdat het voordeliger is.

#5: Zorg ervoor dat de consumenten de volgende keer weer terug komen. Verzamel data dmv bijvoorbeeld een loyalty programma. Juist nu er meer en waarschijnlijk nieuwe consumenten in je winkel komen is het belangrijk om CRM niet te vergeten.

Succes!

Terug naar het overzicht